At jeg må kende ham kapitel 244. Fra side 244. Fra side 248 i den engelske udgave. | ren side tilbage |
(244) Du holder mig oppe i kraft af min uskyld, lader mig stå for dit åsyn til evig tid. - Sl.41,13. ret (244) Nogle betragter synden som en helt igennem så ligegyldig sag, at de ikke har noget forsvar imod dens tilfredsstillelse eller følger. ..... For nogle ..... er religionen kun en følelsessag. Man vil for en tid opleve en smuk udfoldelse af inderlighed og fromhed, men snart kommer der en forandring. ..... Man længes efter en mundsmag af hidsende fornøjelser balsamen, dansen og teatret. ..... ret (244) Hvis man et øjeblik tror, at Gud tager let på synden eller tager forbehold eller gør undtagelser, så man kan blive ved med at begå synder, uden at sjælen tager skade deraf, så er det en af Satans frygtelige forblindelser. Enhver bevidst krænkelse af Jehovas retfærdige lov udsætter sjælen for alle Satans angreb. Når du bevidst sætter din retskaffenhed til, bliver du til en valplads for Satan. Din tvivl og frygt er tilstrækkeligt til at lamme din kraft og føre dig ud i modløshed. Du har mistet Guds velbehag. Nogle ..... har forsøgt at sætte andet i dets sted og søgt erstatning for Helligåndens vidnesbyrd om, at man er Guds barn, i verdslige fornøjelser i verdslige menneskers selskab. Kort sagt, man er sunket dybere ned i synden. ..... ret (244) Husk på, at fristelse ikke er det samme som synd. Husk på, at i hvor vanskelige forhold et menneske end kan komme, er der intet, der virkelig kan svække dets sjæl, så længe det ikke giver efter for fristelser, men bevarer sig ren. Du er selv vogter over de interesser, som er mest livsvigtige for din personlighed. Ingen kan skade dem uden dit samtykke, Alle Satans hærskare kan ikke volde dig fortræd, hvis ikke du blotter din sjæl for Satans pile. Så længe du holder fast ved at gøre det rette, kan du aldrig gå til grunde. Hvis der ikke i dig findes nogen besmittelse af sindet, kan dine omgivelsers besmittelse ikke plette eller tilsmudse dig. ret (244) For os er det evige liv enten alt eller intet værd. Kun de, der udviser bestandig striben og utrættelig iver med et inderligt ønske, som står i forhold til det mål, man forfølger kan komme til at vinde det liv, der er ligestillet med Guds." ret |