Budskaber til de unge kapitel 69. Fra side 133.     Fra side 226 i den engelske udgave.ren side   tilbage

69. - Antagelig tjeneste.

(133)  I sin uendelige nåde og kærlighed, har Gud sendt os lys fra sit ord, og Kristus siger til os: "I har modtaget det for intet, giv det for intet." Lad det lys, Gud har givet jer, lyse for dem, som sidder i mørket. Når I gør dette, vil himmelske engle stå ved jeres side og hjælpe jer til at vinde sjæle for Kristus. ... ret

(133)  Kære unge venner, kom i hu, at det er ikke nødvendigt at være ordineret prædikant for at kunne tjene Herren. Der er mange måder, hvorpå man kan arbejde for Kristus. Menneskelige hænder er måske aldrig blevet lagt på jer under en ordination; men Gud kan gøre jer skikket til hans tjeneste. Han kan arbejde gennem jer til sjæles frelse. Dersom I har gået i Kristi skole og lært af ham, er I ydmyge og sagtmodige af hjertet, og han vil give jer ord at tale for ham. ... ret

(133)  Fejltagelser.
Gør alt, hvad I kan, for at nå frem til fuldkommenhed. Men tro ikke, at I fordi I begår fejl, er udelukket fra Guds tjeneste. Herren kender vor svaghed, han kommer i hu, at vi er støv. Om du trofast bruger de evner, Gud har givet dig, vil du opnå kundskab, som vil gøre, at du bliver utilfreds med dig selv, du vil komme til at indse nødvendigheden af at aflægge dårlige vaner for at du ikke ved et dårligt eksempel skal skade andre. ret

(133)  Arbejd flittigt. Forkynd for andre de sandheder, som er dyrebare for dig, så vil du, når der er en plads ledig, komme til at høre disse ord: "Sæt dig højere op." Det er måske modstræbende, du modtager kaldet, men gå kun fremad i tro og vis frejdig, ærlig nidkærhed i dit arbejde inden for Guds værk. ret

(134)  Hemmeligheden ved at vinde sjæle kan kun læres af den store lærer. Som bygen og den blide regn falder på de visne planter, således skal vore ord falde blidt og elskeligt på de sjæle, vi søger at vinde. Vi skal ikke vente til anledningerne kommer til os; vi skal opsøge dem, idet vi har vort hjerte opløftet i stadig bøn, om at Gud må hjælpe os til at tale de rette ord på den rette tid. Når der tilbyder sig en lejlighed for dig, lad da ikke nogen undskyldning lede dig til at forsømme den; for det at benytte den, kan betyde en sjæls frelse fra døden. - The youth`s instructor, 6.Feb. 1902. ret

(134)  Den højeste gerning.
Det arbejde, den gerning, som står over alt andet, og som burde sætte hele sjælens energi i virksomhed er det arbejde at frelse sjæle, for hvilke Kristus døde. Gør det til dit specielle livsværk. Samarbejd med Kristus i dette store og ædle værk og bliv en missionær her hjemme eller ude i det fjerne. Vær rede til at udføre et fyldestgørende arbejde her hjemme eller i fjerne lande til sjæles frelse. Udfør Guds værk og åbenbar den tro, du har på din Frelser, ved at arbejde hårdt for andre. O, at unge og gamle var grundigt omvendt til Gud og ville tage fat på de pligter, som ligger dem nærmest, og arbejde så godt, de har anledning til det, og således blive Guds medarbejdere. - The youth`s instructor, 4. Maj 1893. ret

næste kapitel