15. Marts -Guds bud er visselige

 Hans gerninger er sandhed og ret, alle hans domme er pålidelige, urokkelige for evigt og altid, fastlagt i sandhed og retskaffenhed.. -Sal.111,7. 8. -

  ”Guds lov eksisterede før menneskets skabelse ellers kunne Adam ikke have syndet. Efter Adams overtrædelse blev grundsætningerne i loven ikke ændret, men blev ordnet definitivt og udtrykt til at møde mennesket i sin faldne tilstand.

 Englene blev styret ved den (loven). Satan faldt fordi han overtrådte grundloven i Guds regering. Efter at Adam og Eva var blevet skabt, kundgjorde Gud dem Sin lov. Dengang blev den ikke nedskrevet, men Jehova fortalte den til dem.

 I kærlighed, med et ønske at ophøje og forædle os, tilvejebragte Gud os en standard for lydighed. I ærbødig majestæt, midt i torden og lyn, proklamerede Han de ti forskrifter fra Sinajs bjerg. Denne lov åbenbarer alle menneskeslægtens pligter; de første fire bud definerer vor pligt over for Gud, og de sidste vor pligt over for mennesker.

 Guds lov, en åbenbaring af Hans vilje, en afskrift af Hans karakter, må vare ved for altid, "som et trofast vidne i himlen." Ikke et bud er blevet annulleret; ikke et bogstav eller en tøddel er blevet ændret. Salmisten siger: " I evighed, Herre, står dit ord fast i himlen." Sal. 119,89.

 Fra først af, har den store strid været om Guds lov. Satan har forsøgt at bevise at Gud var uretfærdig, at Hans lov var mangelfuld, og at det gode i universet krævede at blive ændret. Ved angreb af loven, gik han efter at overtræde Ophavsmandens autoritet.

 På grund af Satans fristelser, er hele menneskeslægten blevet overtrædere af Guds lov; men ved offeret af Sin Søn er en vej åbnet hvorved de kan vende tilbage til Gud. På grund af Kristi nåde er de blevet i stand til at være lydige mod Faderens lov.

 Når vi har fuld tillid til Gud, når vi stoler på Jesu fortjenester som en syndstilgivene Frelser, kan vi modtage al den hjælp som vi kan ønske.