Udvalgte budskaber bind 2 kapitel 3. 28.     Fra side i den engelske udgave.tilbage

Tidligere tiders fanatisme vil gentage sig

Som arbejdere må vi stå sammen om at tage afstand fra og fordømme alt som på den mindste måde leder til det onde i vort forhold til hverandre. Vor tro er hellig. Vor gerning er at forsvare Guds lovs ære. Dens karakter fører ikke nogen ned på et lavt plan i tanke eller opførsel. Der er mange som påberåber sig at tro og fremholde sandheden, men som blander sandheden med det som er forkert, og med deres egne fantasifulde ideer. Men der findes en ophøjet platform som vi kan stå på.Vi må tro og fremholde sandheden sådan som den er i Jesus. Hellighed i hjertet vil aldrig lede til urene handlinger. Når en som gør krav på at fremholde sandheden, har tilbøjelighed til at være meget sammen med unge kvinder, eller til og med sådanne som er gifte, medens han på en fortrolig måde lægger sin hånd på dem, eller ofte snakker med dem på en fortrolig måde, da tag jer i agt for ham. Sandhedens rene principper har ikke gjort indtryk på hans sjæl. Sådanne mennesker samarbejder ikke med Jesus. De er ikke i Kristus, og Kristus er ikke i dem. De trænger til en grundig omvendelse før Gud kan anerkende deres arbejde. Den sandhed som er af himmelsk oprindelse, vil aldrig nedværdige modtageren. Den vil aldrig lede ham til den mindste tilnærmelse til upassende fortrolighed. Tvært imod vil den helliggøre den som tror, rense hans smag, opløfte og forædle ham og føre ham ind i en nær forbindelse med Jesus. Den leder ham til at rette sig efter apostlen Paulus' pålæg om at afholde sig fra enhver skygge af ondskab, så ikke det gode skal blive udsat for spot."

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.