Udvalgte budskaber bind 2 kapitel 60. 375.     Fra side i den engelske udgave.tilbage

Forberedelse for den sidste krise*

Hvis der nogen sinde var en tid hvor vi burde vise venlighed og sand elskværdighed, så er det nu. Vi kan komme til at skulle tale vor sag på den mest alvorlige måde foran lovgivende forsamlinger for retten til at tilbede Gud i lighed med samvittighedens bud. I sit forsyn har Gud villet at hans lovs krav på denne måde skal blive bragt frem for mennesker i de højeste positioner. Når vi står foran disse personer, må vi ikke vise nogen følelse af bitterhed. Vi må hele tiden bede om guddommelig hjælp. Det er Gud alene som kan holde de fire krigsvinde tilbage til hans tjenere er beseglet på deres pander. - "The Review and Herald", 11. febr. 1904.

I nattens timer syntes det som om jeg holdt op med at regne i mit sind på alle de beviser vi har som virkeliggør vor tro. Vi ser at verden arbejder mod det punkt hvor den indfører en falsk sabbat ved lov og gør den til en prøvesten for alle. Dette spørgsmål vil vi snart stå over for. Guds sabbat vil blive trampet under fode, og en falsk sabbat vil blive ophøjet. En søndagslov vil medføre muligheden for stor lidelse for dem som holder den syvende dag hellig. Når Satans planer bliver virkeliggjort, vil det føre til forfølgelse af Guds folk. Men Guds trofaste tjenere behøver ikke at frygte for resultatet af striden. Hvis de vil følge det eksempel som er vist os i Kristi liv, og hvis de vil være tro mod Guds krav, vil deres løn blive det evige liv, et liv som kan måles med Guds liv.

På denne tid burde der foregå et afgjort værk blandt vort folk når det gælder karakterbygning. Over for verden skal vi udvikle Frelserens særpræg. Det er umuligt at behage Gud uden at udøve en ægte, helliggørende tro. Vi er personligt ansvarlige for vor tro. Sand tro vil ikke svigte under prøvelser. Den er Guds gave til hans folk. .....

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.