Det er ikke altid det bedste at holde skolen under én mands ledelse; for han vil forme skolen efter sin egne tanker og ideer; men der bør være arbejdere i skolen som vil være i stand til at give friske tanker, og fremme skolen i åndeligt liv. Skolen må være knyttet til én som har tjent langt og trofast, men skolens gode må der hellere tages hensyn til, end til læreres eller elevers personlige svagheder. Når det er tydeligt at skolen vil gavnes ved en forandring, ved de arbejderes overtagelse som ved hvad det vil sige at have en byrde for sjæle, så lad intet stå i vejen (161) for en forandring. Dem som ikke har noget ønske om at løfte selvet op, selv om de kan være afsat fra embedet i denne aktivitet, vil ivrigt tage vare på enhver hjælp hvorved sabbatsskoleeleverne kan blive ophøjet og forfremmet. De som er gamle og erfarne i arbejdet har forstået det som vil hjælpe Guds sag, og unge mænd som ikke er fuldt tilpasset arbejdet, bør følge ældre brødres eksempel som trofast har gennemgået det som har været betroet i deres hænder, og således har uddannet dem selv i visdom og taktfølelse, at de kan sikre sig den succes der er nødvendig for godt arbejde...
|