I sundhedens tjeneste kapitel 10. 193.     Fra side 193 i den engelske udgave.tilbage

Sektion 10—Mulighed for forkyndelse på hospitaler og sanatorier

Omgående og effektivt
Den syge skal ikke tvinges til at vente når de behøver råd og hjælp. Lægen skal aldrig forsømme sine patienter. Han må have en hurtig og skarp dømmekraft, og bør sprede en gemytlig atmosfære i sygeværelset. Han bør ikke være kold, fåmælt eller tøvende, men opelske de kvaliteter der glatter det ud for de syge. De mangler mere end at se på det; de mangler venlige og håbefulde ord. Doktoren må være parat med de glade og beroligende ord, ord fra hjertet i visdom, der viser at han forstår deres sager som han har i varetægt. Dette vil indgyde en ro og tillid, endog fra første samtale af.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.