Råd til sabbatsskolearbejdet kapitel 5. 173.     Fra side 173 i den engelske udgave.tilbage

Ledende principper i forvaltning

Men selv om det er nødvendigt at vise kærlighed og forståelse, er det en klar svaghed at vise partiskhed, og således vække mistanke og jalousi. Børn er hurtige til at se hvem læreren foretrækker, og den som han foretrækker måler ofte hans styrke, hans tilbøjelighed og dygtighed med lærens måde at lede klassen på. Han må beslutte sig til af være mesteren; og medmindre læreren har Kristi nåde, vil han vise svaghed og blive utålmodig, streng og hård. Klassens ledende ånd vil i almindelighed videregive hans formål til andre studerende, og der vil være en forenet anstrengelse for at vinde herredømme. Hvis læreren gennem Kristi nåde, er selvbehersket, og holder linien med en vedholdende og tålmodig hånd, vil han knuse de højrøstede elementer, holde sin selvrespekt, og påbyde respekt for sine elever. Når orden er blevet genindført, så lad venlighed, mildhed kærlighed tilkendegives. Det kan være at det oprør vil rejse sig igen og igen, men lad ikke et overilet temperament vise sig. Tal ikke skarpt til den der gør ondt og tag ikke modet fra en sjæl der kæmper med mørkets kræfter. Vær rolig, og lad dit hjerte sende en bøn til Gud om hjælp. Engele vil komme nær til din side, og hjælpe dig til at holde standarten opløftet mod fjenden; og i stedet for at skære den fejlende bort, kan du være i stand for at nå en sjæl for Kristus. -TSS 77-80.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.