Råd til sabbatsskolearbejdet kapitel 5. 183.     Fra side 183 i den engelske udgave.tilbage

Ledende principper i forvaltning

Sabbatsskolen og Gudstjenesten.
Sabbatsskolen i ___ var gjort til det store interesseemne for bror E. Det opslugte de unges sind, medens andre religiøse pligter var forsømt. Ofte efter at sabbatsskolen var ovre, ville formanden, et antal lærere og ligeledes en antal elever tage hjem igen for at hvile. De følte at dagens byrde var til ende, og at de ikke havde nogen flere pligter. Når klokken ringende til gudstjeneste, og folk forlod deres hjem for andagtstedet, ville de møde en stor del af skolen gå til deres hjem. Og hvor vigtig mødet end er, kunne interessen for en stor del af sabbatsskolen ikke vække til at tage nogen behag, i den belæring der er givet af prædikanten over vigtige bibelemner. Selvom mange af børnene ikke overværede gudstjenesten, var nogle der blev tilbage ikke gavnet af det der blev sagt, for de følte at det var en besværlig byrde. -TSS 7.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.