At jeg må kende ham kapitel 132. 132.     Fra side i den engelske udgave.tilbage

10. maj - Den dyrebare Kristus

Å, hvilken dyb og rig erfaring vi kunne få, hvis vi koncentrerede alle de evner, Gud har givet os, om at søge kundskab og åndelig styrke fra Gud! ..... Hvor ved vi i virkeligheden lidt om det liflige samfund med Gud. Og hvor ved vi lidt om det fremtidige livs mysterier. Vi kan få meget mere at vide, end vi ved nu, hvis vi sætter alle vore kræfter ind på at forstå Kristi karakter. MS 24/92>

Der er højder, vi må nå, der er dybe erfaringer, vi må igennem, hvis vi skal være verdens lys..... Du må udvikle dit sind, så du kan fatte de velsignede løfters himmelske skønhed. Tro blot på Jesus og lær hos den største lærer, verden nogen sinde har kendt, og hans nåde vil virke mægtigt på det menneskelige intellekt og hjerte. Hans lære vil give klarhed i sindet. Den vil give tankerne noget at arbejde med. Sjælens hunger vil blive stillet. Hjertet vil blive ydmygt og fyldt med en brændende kærlighed, som hverken modgang, fortvivlelse, trængsel eller prøvelse kan slukke. Gud vil for det indre øje åbenbare sin rigdom og fylde. Så lad os elske og arbejde. Jeg viser jer hen til Kristus, som er Klippen."

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.