Sabbath Sermons for Visitors—When learned men, statesmen, and so-called honorable men are present in a place of worship, the minister thinks he must give them an intellectual treat; but in attempting to do this he loses a precious opportunity of teaching the very lessons that were presented by the greatest Teacher the world ever knew. All the congregations in our land need to learn more of Christ and Him crucified. A religious experience that is not founded in Christ and Him alone is worthless. These men of intellectual powers need a clear, Scriptural presentation of the plan of salvation. Let the truth, in its simplicity and power, be presented to them. If this does not hold the attention and arouse the interest, they never can be interested in heavenly and divine things. In every congregation there are souls who are unsatisfied. Every Sabbath they want to hear something definite explaining how they can be saved, how they are to become Christians. The important thing for them to know is, How can a sinner be presented before God? Let the way of salvation be presented before them in simplicity, just as plainly as you would speak to a little child. Lift up Jesus as the sinner’s only hope.—Manuscript 4, 1893. {Ev 350.1}


Evangelisme kapitel 10. 350.     Fra side 350 i den engelske udgave.tilbage

X Etablere og bevare de nyomvendte

Sabbatsprædikener for besøgende. - Når lærte mænd, statsmænd og såkaldte ærværdige er tilstede på et bedested, tænker prædikanten at han må give dem en intellektuel behandling; men i forsøg på dette så mister han en dyrebar anledning til at lære de lektier der blev præsenteret af den største Lærer verden nogensinde har kendt. Alle menighedsforsamlinger i vort land behøver at lære mere af Kristus og Han korsfæstet. En religiøs erfaring som ikke er funderet i Kristus og Ham alene er værdiløs. Disse intellektuelt stærke mænd behøver en klar, skriftsteds-tydelig præsentation af frelsesplanen. Lad sandheden, i sin enkelhed og kraft, blive præsenteret for dem. Hvis dette ikke holder opmærksomheden og vækker interessen, kan de aldrig blive interesseret i himmelske og guddommelige ting. Ved enhver forsamling er der sjæle som ikke er mættede. Hver sabbat behøver de at høre en bestemt forklaring på hvordan de kan blive frelst, hvor de kan blive kristne. Det vigtigste for dem at vide er: Hvordan kan ens synder stilles frem for Gud? Lad frelsens vej blive præsenteret for dem i sin enkelthed, lige så klart som du vil tale til et lille barn. Løft Jesus op som synderens eneste håb. - manuskript 4, 1893.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.