Voice Culture Important to Minister—The teachers in our schools should not tolerate in the students ungainly attitudes and uncouth gestures, wrong intonations in reading, or incorrect accents or emphasis. Perfection of speech and voice should be urged upon every student. Because of carelessness and bad training, habits are often contracted which are great hindrances in the work of a minister who has otherwise educated talent. The student must be impressed that he has it in his power, by combining grace with effort, to make himself a man. The mental and physical capabilities with which God has adorned him may by cultivation and painstaking effort become a power to benefit his fellow men.—Manuscript 22, 1886. {Ev 668.3}


Evangelisme kapitel 19. 668.     Fra side 668 i den engelske udgave.tilbage

Medarbejderen og hans kvalifikationer

Stemmekultur er vigtigt for prædikanten. – Lærerne på vore skoler bør ikke tolerere kejtede fagter og klodsede gestikulationer hos de studerende, forkert toneleje i oplæsning, eller ukorrekt tonefald eller eftertryk. Talens og stemmens udvikling bør tilskyndes hos alle de studerende. På grund af skødesløs og forkert (669) oplæring, pådrages der ofte vaner som er til stor hindring for en prædikants arbejde, som ellers har et uddannet talent. Den studerende må indprentes med at han har det i sin kraft, ved at kombinere nådegaver med anstrengelser, og gøre sig selv til en mand. De mentale og fysiske evner som Gud har begavet ham med, må opelskede og smerteudholdende anstrengelse, blive en kraft, der gavner sit medmenneske. — manuskript 22, 1886.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.