Present Hour of Opportunity . The Work for Today—The third angel’s message is swelling into a loud cry, and you must not feel at liberty to neglect the present duty, and still entertain the idea that at some future time you will be the recipients of great blessing, when without any effort on your part a wonderful revival will take place.... Today you are to have your vessel purified, that it may be ready for the heavenly dew, ready for the showers of the latter rain; for the latter rain will come, and the blessing of God will fill every soul that is purified from every defilement. It is our work today to yield our souls to Christ, that we may be fitted for the time of refreshing from the presence of the Lord—fitted for the baptism of the Holy Spirit.... {Ev 701.4}


Evangelisme kapitel 20. 701.     Fra side 701 i den engelske udgave.tilbage

Det sejrende budskab

Anledningens time nu.
Arbejdet i dag.
— Den tredje engels budskab øger i omfang til et højt råb og I må ikke føle at (702) I har ret til at forsømme dagens pligter og alligevel mene at I engang i fremtiden vil modtage en stor velsignelse, når der uden nogen indsats fra jeres side vil komme en stor vækkelse. . . . . Det er i dag I må overgive jer til Gud så han kan danne jer til kar han kan glæde sig over og som er skikket for hans tjeneste. Det er i dag I må overgive jer til Gud, så I kan blive fri for egenkærlighed, misundelse, onde tanker, strid og alt som kan vanære Gud. Det er i dag I må blive renset så I kan være beredt for velsignelsen fra det høje, for sildigregnen. For sildigregnen kommer og Guds velsignelse vil fylde enhver som er renset for al urenhed. Det er nu vi må overgive os til Kristus, så vi kan blive beredt for den tid da velsignelsen kommer fra Herren, beredt til at blive døbt med Den Hellige Ånd. . . . .

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.