The Prince of teachers, He sought access to the people by the pathway of their most familiar associations. He presented the truth in such a way that ever after it was to His hearers intertwined with their most hallowed recollections and sympathies. He taught in a way that made them feel the completeness of His identification with their interests and happiness. His instruction was so direct, His illustrations were so appropriate, His words so sympathetic and cheerful, that His hearers were charmed. The simplicity and earnestness with which He addressed the needy, hallowed every word.—The Ministry of Healing, 22-24 (1905). {Ev 55.1}


Evangelisme kapitel 4. 55.     Fra side 55 i den engelske udgave.tilbage

IV. Planlægge den offentlige kampagne

Han var en fremragende lærer og søgte at komme i forbindelse med folket ved at tale om det, de var bedst kendt med. Han forkyndte sandheden på en sådan måde, at hans undervisning altid fremkaldte de helligste og kæreste minder hos tilhørerne. Når han underviste, følte de, at han gjorde sig til ét med deres interesser og deres lykke. Han gik lige til sagen. hans illustrationer var så velvalgte og hans ord så venlige, at hans tilhørere lyttede med den største opmærksomhed. Han talte så ligefremt og oprigtigt til de mennesker, som trængte til hjælp, at hvert ord var dyrebart for dem. - I den store Læges fodspor s. 22-24 (vtbl 22-23). (1905)

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.