Grundprinipper for kristen uddannelse kapitel 19. 160.     Fra side 160 i den engelske udgave.tilbage

Uddannelse i hjemmet

Der er brug for alle de lektier som jeg har nævnt i denne artikel. Følges de ordentligt, vil de være som et bolværk der beskytter vore børn mod de onder, der oversvømmer verden. Vi ønsker mådeholdenhed ved vore borde. Vi ønsker erindringen om at Gudgiven sollys og himlens rene luft er velkommen. Vi ønsker en glad og lykkelig indflydelse i vore hjem. Vi må opelske nyttige vaner til vore børn, og må instruere dem i Guds ting. Det koster noget at gøre alt dette. Det koster bøn og tårer, og tålmodighed at ofte gentage (161) instruktionen. Nogle gange er det ikke til at vide hvad der skal gøres; men vi kan tage børnene til Gud i vore bønner, og bede dem at de må holdes fri for onder, og bede: »Nu Herre, gør Dit arbejde; blødgør underlæg vore børns hjerter,« og han vil høre os. Han lytter til grædende og bebyrde møders bønner. Da Kristus var på jorden, bragte de bebyrdede mødre deres børn til Ham; de tænkte at hvis Han lagde sine Hænder på dem, ville de få bedre mod og opdrage dem som de burde. Frelseren vidste hvorfor disse mødre kom til Ham med deres små, og Han irettesatte disciplene, som ville holde dem bort, og sagde: »Lad de små børn komme til Mig, og forbyd dem ikke; for sådan hører Guds rige til.« Jesus elsker de små, og Han våger for at se om forældrene passer deres arbejde.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.