Grundprinipper for kristen uddannelse kapitel 22. 180.     Fra side 180 i den engelske udgave.tilbage

Sandhedens lærer er den eneste sande opdrager

Genløsningens temaer er betydningsfulde, og det er kun dem, der er åndeligt indstillede, der kan erkende deres dybde og betydning. Det er vor sikkerhed, vort liv og vor glæde at dvæle ved frelsesplanens sandheder. Tro og bøn er nødvendig, for at vi skal kunne forstå Guds dybe sandheder. Vore sind er så påvirkede af indskrænkede idéer, at vi kun opfanger et begrænset syn af den erfaring, som det er vort privilegium at have. Hvor lidt forstår vi af, hvad apostlenes børn betød, da han sagde: »At han efter sin herligheds rigdom vil give jer, at I med kraft må styrkes ved hans Ånd i det indre menneske, at Kristus må bo ved troen i jeres hjerter, og at I må blive rodfæstede og grundfæstede i kærlighed, så at I sammen med alle de hellige må kunne fatte, hvor stor bredden og længden og højden og dybden er, og kende Kristi kærlighed, som overgår al erkendelse, så I kan fyldes med hele Guds fylde. Men ham, som over al nåde formår med sin kraft, der virker i os, at gøre langt ud over det, som vi beder om eller forstår, ham være ære i kirken og i Kristus Jesus gennem alle slægterne i evighedernes evighed! Amen.« Ef. 3, 16-21 — The Review and Herald, 17. november, 1891.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.