Grundprinipper for kristen uddannelse kapitel 22. 178.     Fra side 178 i den engelske udgave.tilbage

Sandhedens lærer er den eneste sande opdrager

O hvilken forvisning er det at Guds kærlighed må blive i alles hjerter som tror på Ham! Og hvilken frelse er tilvejebragt; for han er i stand til at frelse alle til det yderste, som kommer til Gud ved Ham. Jeg undres om vi udbryder: Hvordan kan det være sådan? Men Jesus vil ikke være tilfreds med mindre end dette. Dem som tager del i hans lidelser her, og hans ydmygelse, udholdt for hans navns skyld, skal have Guds kærlighed tilstået, ligesom den blev for sønnen. En som ved det, har sagt: »Faderen selv elsker dig.« En som har en erfaringsmæssig kundskab til længden, bredden og højden, og dybden af den kærlighed, har erklæret os denne forbavsende kendsgerning. Denne kærlighed er vor gennem tro på Guds Søn, derfor betyder en forbindelse med Kristus alt for os. Vi skal være et med ham, ligesom han er et med Faderen, og så er vi elsket af den uendelige Gud som medlemmer af Kristi legeme, som grene på den levende Vin. Vi skal tiltrækkes stamtræet, og modtage næring fra Vinen. Kristus er vor herlige Hoved, og den guddommelige kærlighed der flyder fra Guds hjerte hviler i Kristus, og bibringes dem som har forenet sig med ham. Kristus er vort herlige (179) Hoved, og den guddommelige kærlighed flyder fra Guds hjerte og hviler i Kristus, og kommunikeres med dem som er forenet med ham. Den guddommelige kærlighed der indtager sjælen, indgyder den med taknemmelighed, befrier den fra åndelig svaghed, fra stolthed, forfængelighed og selviskhed fra alt som deformerer den Kristne karakter.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.