Grundprinipper for kristen uddannelse kapitel 27. 207.     Fra side 207 i den engelske udgave.tilbage

Uddannelsens forhold til Guds arbejde

De som vil vinde sejr må drage sig selv ud; og den eneste ting som udretter dette store værk, er at blive yderst interesseret i andres frelse. Dette betyder ikke at du skal omvende mennesker til din arbejdsmetode, eller tvinge dem til at se tingene i det samme lys som du; men du skal prøve at vise sandheden som den er i Jesus, og arbejde på at være til velsignelse for andre, så vil Gud velsigne dig overmådeligt. Det du har gjort og gør noget for at udvide Gudsrigets grænser i at redde stakkels sjæle fra Satans undretrykkende og vildfarende åg, vil glæde hjertet, og udvide dine tanker og planer. Idet du identificerer din interesse med Kristi interesse, vil du helliggøre Gud dine talenter, evner, indflydelse og midler. Nogle af jer vil betragte det som jeres privilegium at forlade jeres hjem, så I kan arbejde på havets øer, og redde sjæle fra syndens og vildfarelsens trældom. Idet du får en ny og dybere erfaring, vil du lære hvad det vi sige at bede i (208) Helligånden; og dem som er faldet bort fra Gud vil blive krævet tilbage, og der vises større iver for at lære af Jesus, at være sagtmodig og ydmyg af hjertet, end et udpege dine brødres fejl og vildfarelser; for du accepterer Kristus som din personlige frelser i tro. Så vil du ikke komme til mødet for at fortælle om din tvivl og frygt. Du vil få noget bedre at tale om; for jeres hjerter vil forstørres, og få Kristi fred, der overgår al forstand. Dette er den erfaring at Gud vil have at I forstår i dette land.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.