Grundprinipper for kristen uddannelse kapitel 3. 55.     Fra side 55 i den engelske udgave.tilbage

En appel til vore studerende

Mange, som bekender at være Kristi efterfølgere har en svag moralsk styrke. De har aldrig været korsets helte, og trækkes nemt ud deres alliance med Gud ved selviske fornøjelser. Disse personer bør hjælpes. De bør ikke overlades til at vælge deres kammerater og værelseskammerater tilfældigt. Dem som elsker og frygter Gud bør have en byrde for disse sjæles situation, og bør handle diskret når de vælger dårlige venner. Unge kristne som er tilbøjelige til at blive påvirket af ikke-religiøse kammerater bør have dem som venner som vil styrke gode beslutninger og religiøse tilbøjeligheder. En velvillig og religiøs ung, som end har en religionsbekendelse, kan miste sine religiøse afpræg ved at begå sig med folk der taler let om hellige og religiøse ting, og måske endog latterliggør dem, og som mangler ærbødighed og samvittighedsfuldhed. En lille surdej kan gennemsyre hele klumpen. Nogle har en svag tro; men hvis de sættes sammen med de rigtige værelseskammerater, er deres indflydelse for det rigtige stærk, så de kan afbalanceres i den rigtige retning, få en værdifuld religiøs erfaring, og få en succesrig kristen karakterdannelse.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.