Grundprinipper for kristen uddannelse kapitel 39. 301.     Fra side 301 i den engelske udgave.tilbage

Ord til studerende

Herren accepterer ikke et halvhjertet arbejde; fra jeres side må der ikke være spor af sløseri i Guds hellige arbejde. Sætte ikke lid til jer selv, men overgiv hele jeres vilje og idéer og veje til Gud, og Hans vilje alene. Lev for at behage ham, som anså jer for at være så værdifulde, at han gav Jesus, sin enbårne Søn, for at frelse jer fra jeres synder. I antages gennem Hans fortjeneste. Under jeres skoleophold skal I altid have for tanke at det bedste der overhovedet kan gøres, er at gøre godt. Lad Gud give jer visdom, så I ikke gør nogen modløse, når de handler ret. Samarbejd med Kristus for at drage sjæle til ham. (302) Men det vil ikke gavne jer, så længe halvhjertet arbejde fordømmes hos andre, når deres fejl udpeges, at ikke gøre det så godt som andre, fordi I ikke sætter jer selv på den rigtige og loyale side. Selvom regler og reguleringer virker unødvendig strenge, så vær lydig mod dem; for det kan vise sig at du tager fejl. Gør dit allerbedste i alt, hvad du påtager dig. Jesus er din Frelser, og stol på hans hjælp dag efter dag, så du ikke skal så rajgræs, men Rigets gode sæd.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.