Grundprinipper for kristen uddannelse kapitel 39. 299.     Fra side 299 i den engelske udgave.tilbage

Ord til studerende

Gud nærer en dyb og alvorlig kærlighed til alle medlemmer i menneskefamilien; ikke én glemmes, ikke én efterlades hjælpeløs og bedrages at fjenden kan overvinde. Og hvis dem som har skrevet sig ind i Kristi hær vil tage hele Guds rustning på, og bære den, vil de være uimodtagelige mod fjendens angreb. De, som virkelig ønsker at lære af Gud og at vandre på hans veje, har fået det sikre løfte, at hvis de føler deres mangel på visdom og beder til Gud, vil han give (300) gavmildt og uden bebrejdelser. Apostlen siger: »Men han skal bede i tro, uden at tvivle. For han der vakler, er som en havets bølge der drives hid og did af vinden. Lad ikke den mand tro at han vil få noget af Herren. En tvesindet mand er ustabil på alle sine veje.” Gud står bag alle løfter, og vi kan ikke vanære Ham mere end at tvivle og tøve, og spørge og ikke tro, og så tale om tvivl. Hvis du ikke straks får det som du har bedt om, vil du så fortsætte vrangvilligt og i vantro? Tro; tro på, at Gud vil gøre netop det, han har lovet. Opsend dine bønner og våg, arbejd og vent. Strid troens gode strid. Sig til dit hjerte: “Gud har indbudt mig til at komme. Han har hørt min bøn. Han har lovet ved Sit ord at han vil tage imod mig, og Han vil opfylde sit løfte. Jeg kan stole på Gud; for Han elskede verden således at Han gav Sin enbårne Søn til at dø for mig. Guds Søn er min Genløser.« »Bed, og det skal gives jer, søg og I skal finde, bank på, og der skal åbnes op for jer.« »Når da I, som er onde, forstår at give jeres børn gode gaver, hvor meget snarere vil så ikke jeres Fader, som er i Himlene, give gode gaver til dem, som beder ham!«

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.