Grundprinipper for kristen uddannelse kapitel 59. 463.     Fra side 463 i den engelske udgave.tilbage

Korrekt skoledisciplin

Vi skal overveje situationen, og afgøre hvad vort mål er. Jeg har en dyb interesse for at unge mænd og unge kvinder, som har skrevet sig op i Herrens Hær. Min kærlighed til Jesus Kristus gennemsyrer mig med en kærlighed for alle de sjæle Kristus døde for. Ordene: »I er Guds medarbejdere« betyder meget. Ingen kan stille betingelser over for Gud. Vi er den levende Guds tjenere, og alle som skal uddannes på vor skole, skal oplæres til at være medarbejdere. (464) De arbejder for at få korrekte principper. De skal forbinde sig med Kristus i tro. Derved kan de skabe stor oprejsning i det himmelske univers. Hvis enhver frivillig i Herrens hær vil gøre sit bedste, vi Gud gøre resten. De skal ikke kalde noget for deres eget. Når de kæmper for sejr, skal de kæmpe lovligt. Ordet skal være deres underviser. Uhellige ærgerrighed vil ikke hjælpe dem frem, for kun Gud kan give dem sand visdom og forståelse; men Han vil ikke arbejde sammen med Satan. Hvis der værnes om misundelse og uhellig ærgerrighed, hvis de kæmper for sejr for menneskelig æres skyld, fyldes sindet med forvirring. Gør dit bedste. Gå så hurtigt muligt frem for at nå en høj standard i åndelige ting. Synk selvet ned i Jesus Kristus, og sæt altid som mål at ære Hans navn. Hav i sinde at talenter, lærdom, position, rigdom og indflydelse er gaver fra Gud; de skal derfor altid helliges til Ham. Søg at få en uddannelse som kvalificerer dig til at være forvaltere af Kristi Jesu mangfoldige nåde, tjenere under Kristus, der gør Hans påbud.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.