Kolportørtjenesten kapitel 13. 88.     Fra side 88 i den engelske udgave.tilbage

Sektion III: Kolportørevangelisten i aktion
kp. 13: Pointer ved salg

Åbne døre ved høflighed og venlighed. - En af de mest enkle, og do mest effektive arbejdsmetoder er kolportørevangelistens arbejde. Ved høflig og venlig optræden kan en sådan medarbejder åbne døre i mange hjem. Når han opvartes af fremmede bør han selv vise (89) betænksomhed og hjælpsomhed. Han bør aldrig gøre sig selv til en byrde, der kræver at blive vartet op af dem som husholdets omsorgsopgaver påhviler. Er der sygdom i det hjem han er i, så lad ham gøre alt for at hjælpe. Nogle gange vil han finde mennesker som siger at de har for travlt til at lytte til en kolportør eller på en bibelforelæsning. Ofte kan vinde deres opmærksomhed ved at hjælpe dem i deres arbejde. - manuskript 26, 1905 .

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.