Chapter 77 7, 10-12. David’s Varying Mental Experience—The psalmist David in his experience had many changes of mind. At times, as he obtained views of God’s will and ways, he was highly exalted. Then as he caught sight of the reverse of God’s mercy and changeless love, everything seemed to be shrouded in a cloud of darkness. But through the darkness he obtained a view of the attributes of God, which gave him confidence and strengthened his faith. But when he meditated upon the difficulties and danger of life, they looked so forbidding that he thought himself abandoned by God because of his sins. He viewed his sin in such a strong light that he exclaimed, “Will the Lord cast off for ever? will he be favorable no more?”{3BC 1149.2}


bibelkommentar bind 3 kapitel 7. 1149.     Fra side i den engelske udgave.tilbage

Salmernes bog

Salme 77

7, 10-12. Davids foranderlige mentale erfaring.--Salmisten David erfarede mange foranderligheder i sit sind. Nogle gange fik han et syn på Guds vilje og veje, han blev højt ophøjet. Da han så opfangede øjesynet fra Guds barmhjertighed og uforanderlige kærlighed, var det som om at alt blev omhyllet i en sky af mørke. Men igennem mørkets sky fik han syn for Guds egenskaber, som gav ham mod og styrkede hans tro. Da han mediterede over livets vanskeligheder og farer, så de så forskrækkede ud at han selv mente at han var blevet forladt af Gud på grund af hans synder. Han så sin synd i et så stærkt lys at han udbrød: ”Vil Herren bortstøde for evigt og aldrig mer vise nåde.”

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.