Christ was the first fruits of them that slept. This very scene, the resurrection of Christ from the dead, was observed in type by the Jews at one of their sacred feasts.... They came up to the Temple when the first fruits had been gathered in, and held a feast of thanksgiving. The first fruits of the harvest crop were sacredly dedicated to the Lord. That crop was not to be appropriated for the benefit of man. The first ripe fruit was dedicated as a thank offering to God. He was acknowledged as the Lord of the harvest. When the first heads of grain ripened in the field, they were carefully gathered, and when the people went up to Jerusalem, they were presented to the Lord, waving the ripened sheaf before Him as a thank offering. After this ceremony the sickle could be put to the wheat, and it could be gathered into sheaves (Manuscript 115, 1897).{6BC 1092.5}


bibelkommentar bind 6 kapitel 3. 1092.     Fra side i den engelske udgave.tilbage

1. Korinterbrev

Kristus var førstefrugten blandt dem der sov. Netop dette sceneri, Kristi opstandelse fra døde, fejrede jøderne fejret i symboler, i en af deres hellige fester. . . . . De kom frem til Templet, da førstefrugterne var blevet samlet ind, og holdt en takke-fest. Førstefrugterne fra høstafgrøden blev helliget til Herren. Den afgrøde skulle ikke bruges til menneskers nytte. Den første høst blev givet som en taknemmelighed til at ofre til Gud. Han blev anerkendt som høstens Herre. Da de første kornaks blev høstet på marken, blev de omhyggeligt samlet ind, og da folk tog op til Jerusalem, blev de bragt frem for Herren, svang de høstede neg for Ham som et takoffer. Efter denne ceremoni kunne seglet sættes på hviden, og det kunne samles ind som neg (MS 115, 1897).

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.