After Christ died on the cross as a sin offering the ceremonial law could have no force. Yet it was connected with the moral law, and was glorious. The whole bore the stamp of divinity, and expressed the holiness, justice, and righteousness of God. And if the ministration of the dispensation to be done away was glorious, how much more must the reality be glorious, when Christ was revealed, giving His life-giving, sanctifying, Spirit to all who believe (The Review and Herald, April 22, 1902)?{6BC 1095.2}


bibelkommentar bind 6 kapitel 4. 1095.     Fra side i den engelske udgave.tilbage

2. Korinterbrev

Efter at Kristus døde på korset som sonoffer for synden, kunne offerloven ikke længere stå ved magt. Den havde hørt sammen med moralloven og var derfor herlig. Det hele har Guddommens stempel og var et udtryk for Guds hellighed og retfærdighed. Og hvis det som var slut, var herligt, hvor meget herligere måtte da ikke virkeligheden være, da Kristus blev åbenbaret, han som giver sin livgivende, helliggørende Ånd til alle som tror (RH 22. april, 1902)?

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.