16 (Galatians 3:10-13, 24; Romans 3:19-28; 5:1). No Room for Self-sufficiency—We are justified by faith. The soul who understands the meaning of these words will never be self-sufficient. We are not sufficient of ourselves to think anything of ourselves. The Holy Spirit is our efficiency in the work of character building, in forming characters after the divine similitude. When we think ourselves capable of molding our own experience, we make a great mistake. We can never of ourselves obtain the victory over temptation. But those who have genuine faith in Christ will be worked by the Holy Spirit. The soul in whose heart faith abides will grow into a beautiful temple for the Lord. He is directed by the grace of Christ. Just in proportion as he depends on the Holy Spirit’s teaching he will grow (Manuscript 8, 1900).{6BC 1109.1}


bibelkommentar bind 6 kapitel 5. 1109.     Fra side i den engelske udgave.tilbage

Galaterbrevet

16 (kp. 3,10-13, 24; Rom. 3,19-28; 5,1). Ingen plads for selvtilstrækkelighed. - Vi er retfærdiggjort ved tro. Den sjæl som forstår betydningen af disse ord vil aldrig være selvtilstrækkelig. Vi er ikke tilstrækkelige til at tænke noget for os selv. Helligånden er vor virkekraft i karakteropbyggelsen, at danne karakter efter guddommelig lighed. Når vi tænker at vi selv er i stand til at forme vor egen erfaring, så gør vi en stor fejltagelse. I os selv kan vi aldrig vinde sejr over fristelse. Men dem som har en virkelig tro på Kristus vil blive bearbejdet af Helligånden. Den sjæl i hvis hjerte troen forbliver i vil vokse i smukt tempel for Herren. Han er styret af Kristi nåde. I det forhold som han er afhængig af Helligåndens lære, i samme forhold vil han vokse. (MS 8, 1900).

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.