Dealing With the Dull Scholar—Teachers must consider that they are dealing with children, not men and women. They are children who have everything to learn, and it is much more difficult for some to learn than others. The dull scholar needs much more encouragement than he receives. If teachers are placed over these varied minds who naturally love to order and dictate and magnify themselves in their authority, who will deal with partiality, having favorites to whom they will show preferences while others are treated with exactitude and severity, it will create a state of confusion and insubordination.— Christian Education, 154 (1893). (Fundamentals of Christian Education, 269, 270.) {1MCP 199.1}


Sind, karakter og personlighed kapitel 22. 199.     Fra side 199 i den engelske udgave.tilbage

Kap. 22 - Skolen og læreren

Have med sløve elever. - Lærere må tænke over at de har at gøre med børn, ikke mænd og kvinder. De er børn som har alt at lære, og det er meget mere vanskeligt for nogle at lære end andre. De tungnemme elever behøver meget mere opmuntring end han modtager. Hvis lærerne sættes over disse omskiftelige menneskesind, men de af naturen godt kan lide at ordne, diktere og ophøje sig selv i deres myndighed, og vil handle partisk, have favoritter som de kan foretrække, mens andre behandles strengt og hård, så vil det skabe en tilstand af forvirring og opsætsighed. - CEd 154, 1893. (FE 269, 270.)

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.