Parents to Cooperate With Teachers—A neglected field represents the neglected mind. Parents must come to view this master in a different light. They must feel it their duty to cooperate with the teacher, to encourage wise discipline, and to pray much for the one who is teaching their children. You will not help the children by fretting, censuring, or discouraging them; neither will you act a part to help them to rebel and to be disobedient and unkind and unlovable because of the spirit you develop.— Manuscript 34, 1893.{1MCP 200.3}


Sind, karakter og personlighed kapitel 22. 200.     Fra side 200 i den engelske udgave.tilbage

Kap. 22 - Skolen og læreren

Forældre samarbejder med lærere. - En forsømt mark viser forsømte menneskesind. Forældre må se denne læremester i et andet lys. De må se det som deres pligt at samarbejde med læreren, og opmuntre en klog disciplin, og bede meget for den som underviser deres børn. Du hjælper ikke børnene ved at ærgre og kritisere dem og gøre dem modløse; du vil heller ikke gøre noget for at hjælpe dem ved oprør og være ulydig og uvenlig og uelskelig, på grund af den ånd du udvikler. - MS 34, 1893.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.