Respond to Suggestion—No recreation helpful only to themselves will prove so great a blessing to the children and youth as that which makes them helpful to others. Naturally enthusiastic and impressible, the young are quick to respond to suggestion. In planning for the culture of plants, let the teacher seek to awaken an interest in beautifying the school grounds and the schoolroom. A double benefit will result. That which the pupils seek to beautify they will be unwilling to have marred or defaced. A refined taste, a love of order, and a habit of caretaking will be encouraged; and the spirit of fellowship and cooperation developed will prove to the pupils a lifelong blessing.—Education, 212, 213 (1903). {1MCP 291.1}


Sind, karakter og personlighed kapitel 31. 291.     Fra side 291 i den engelske udgave.tilbage

Sektion VII De unge og puberteten
Kap. 31 - Unges problemer

Reagere på forslag. - Ingen fritidsbeskæftigelse vil vise sig at være til så stor velsignelse for børnene og de unge som den, hvorved de hjælper andre. De unge, som af naturen er begejstrede og modtagelige, lader sig hurtigt påvirke af et forslag. Når de lægger planer for dyrkningen af deres planter, bør læreren søge at vække interesse for at smykke skolens områder og klasseværelset. Dette vil lønne sig dobbelt. Det, som eleverne søger at udsmykke, vil de være uvillige til at se skadet eller vansiret. En forædlet smag, ordenssans og vanen at passe på tingene vil blive opmuntret herved; og fællesskabets og samarbejdets ånd vil, når den udvikler sig, blive til velsignelse for eleverne hele livet igennem. - Ud 214 (1903).

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.