Continual Censure Bewilders the Child—Heavens sees in the child the undeveloped man or woman, with capabilities and powers that, if correctly guided and developed with heavenly wisdom, will become the human agencies through whom the divine influences can cooperate to be laborers together with God. Sharp words and continual censure bewilder the child but never reform him. Keep back that pettish word; keep your own spirit under discipline to Jesus Christ; then will you learn how to pity and sympathize with those brought under your influence. Do not exhibit impatience and harshness, for if these children did not need educating, they would not need the advantages of the school. They are to be patiently, kindly, and in love brought up the ladder of progress, climbing step by step in obtaining knowledge.— Christian Education, 147 (1893). (Fundamentals of Christian Education, 263.) {1MCP 356.1}


Sind, karakter og personlighed kapitel 37. 356.     Fra side 356 i den engelske udgave.tilbage

Kap. 37 - Principper for at studere og lære

(356) Stadig kritik forvirrer barnet. - Himlene ser den uudviklede mand eller kvinde hos barnet, med evner og kræfter der, hvis de vejledes og udvikles korrekt med himmelsk visdom, vil blive den menneskelige agent, som guddommelig indflydelse kan samarbejde igennem og være medarbejdere sammen med Gud. Skarpe ord og stadig kritik forvirrer barnet, men reformerer det aldrig. Hold de gnavne ord tilbage; hold din egen ånd under Jesu Kristi disciplin; så vil du lære hvordan du ynkes og forstår dem, der kommer under din indflydelse. Udvis ikke hårdhed og utålmodighed, for har disse børn ikke brug for opdragelse, har de ikke brug for skolens tilbud. De skal være tålmodige og venlige og føres i kærlighed op ad vækstens stige, kravle skridt for skridt og opnå kundskab. - CEd 147 (1893). (FE 263)

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.