Instead of confining their study to that which men have said or written, let students be directed to the sources of truth, to the vast fields opened for research in nature and revelation. Let them contemplate the great facts of duty and destiny, and the mind will expand and strengthen. Instead of educated weaklings, institutions of learning may send forth men strong to think and to act, men who are masters and not slaves of circumstances, men who possess breadth of mind, clearness of thought, and the courage of their convictions.—Education, 17, 18 (1903). {1MCP 361.2}


Sind, karakter og personlighed kapitel 38. 361.     Fra side 361 i den engelske udgave.tilbage

Kap. 38 - Balance i uddannelse

Sand uddannelse udvikler karakter. - Uddannelse og oplæring af unge er et vigtigt og alvorligt arbejde. Det store formål skulle være at udvikle karakteren rigtigt, så den enkelte kan (362) udrustes til at udføre det nuværende livs pligter og til sidst i fremtiden komme ind i det evige liv. Evigheden vil afsløre den måde dette arbejde er blevet udført på. Hvis prædikanter og lærere havde en klar fornemmelse af deres ansvar, ville vi se en anden tilstand i verden i dag. Men de er for snæversynede og har ikke store hensigter. De indser ikke betydningen af deres arbejde eller dets følger. - vidnesbyrd 4 418 (1880).

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.