Education Is Not of Brain Alone—Students who have gained book knowledge without gaining a knowledge of practical work cannot lay claim to a symmetrical education. The energies that should have been devoted to business of various lines have been neglected. Education does not consist in using the brain alone. Physical employment is a part of the training essential for every youth. An important phase of education is lacking if the student is not taught how to engage in useful labor.—Counsels to Parents, Teachers, and Students, 307, 308 (1913). {1MCP 363.1}


Sind, karakter og personlighed kapitel 38. 363.     Fra side 363 i den engelske udgave.tilbage

Kap. 38 - Balance i uddannelse

Den fysiske og mentale del belastes lige meget. - Meget er blevet sagt og skrevet om vigtigheden af at optræne sindet til dets højeste tjeneste. Dette har nogle gange ført til den mening at hvis forstanden uddannes til at bruge dens bedste kræfter, vil den fysiske og moralske natur styrkes, til udvikling af hele mennesket. Tiden og erfaringen har vist sig at dette ikke passer. Vi har set mænd og kvinder gå frem som kandidater fra college, som på ingen måde kunne bruge den underfulde fysiske organisme, som Gud har givet dem, særlig godt. Hele legemet er indrettet til aktivitet, ikke til passivitet.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.