Not to Escape Life’s Burdens—Let the youth be impressed with the thought that education is not to teach them how to escape life’s disagreeable tasks and heavy burdens; that its purpose is to lighten the work by teaching better methods and higher aims. Teach them that life’s true aim is not to secure the greatest possible gain for themselves but to honor their Maker in doing their part of the world’s work and lending a helpful hand to those weaker or more ignorant.—Education, 221, 222 (1903). {1MCP 364.2}


Sind, karakter og personlighed kapitel 38. 364.     Fra side 364 i den engelske udgave.tilbage

Kap. 38 - Balance i uddannelse

Brug for harmonisk udvikling. - Den rette brug af sig selv er den mest værdifulde lektie, der kan læres. Vi skal ikke blot gøre hjerneabejdet og stoppe der, eller gøre fysiske øvelser og stoppe der; vi skal gøre bedst brug af de forskellige dele der udgør det menneskelige maskineri - hjerne, ben, muskler, hoved og hjerte. - YI, Apr. 7, 1898. (SD 171).

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.