Education Requires Painstaking Efforts—Teachers should lead students to think and clearly to understand the truth for themselves. It is not enough for the teacher to explain or for the student to believe; inquiry must be awakened, and the student must be drawn out to state the truth in his own language, thus making it evident that he sees its force and makes the application. By painstaking effort the vital truths should thus be impressed upon the mind. This may be a slow process, but it is of more value than rushing over important subjects without due consideration. God expects His institutions to excel those of the world, for they are His representatives. Men truly connected with God will show to the world that a more than human agent is standing at the helm.—Testimonies for the Church 6:154 (1900). {1MCP 365.1}


Sind, karakter og personlighed kapitel 38. 365.     Fra side 365 i den engelske udgave.tilbage

Kap. 38 - Balance i uddannelse

Sæt veldefinerede landemærker op. - Lad de unge sætte veldefinerede landemærker op, hvorved de kan vejledes i nødsituationer. Når en krise kommer kræver det aktive, veludviklede fysiske kræfter og et klart, stærkt, praktisk arbejdende sindelag; når et vanskeligt arbejde skal udføres, hvor hvert slag tæller, og forvirringer kun imødekommes ved at søge visdom fra Gud, så besvarer de unge (366) som har lært at overvinde vanskeligheder med et alvorligt arbejde medarbejdernes kald med: "Her er jeg, send mig." Lad unge mænds og unge kvinders hjerter være ligeså klar som krystal. Lad ikke deres tanker være trivielle, men helliget ved dydighed og hellighed. De kan ikke være det på andre måder. Med tankers renhed igennem åndens helligelse, kan deres liv renses, ophøjes og forædles. - Sp1 Serie B, nr. 1, s. 31, 32, juli 1900.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.