Morose Disposition Injures Teacher’s Efficiency—Above all others, he who has the training of the youth should beware of indulging a morose or gloomy disposition; for this will cut him off from sympathy with his students, and without sympathy he cannot hope to benefit them. We should not darken our own path or the path of others with the shadow of our trials. We have a Saviour to whom to go, into whose pitying ear we may pour every complaint. We may leave all our cares and burdens with Him, and then our labor will not seem hard or our trials severe.—Counsels to Parents, Teachers, and Students, 233 (1913). {2MCP 617.2}


Sind, karakter og personlighed kapitel 67. 617.     Fra side 617 i den engelske udgave.tilbage

Kap. 67 — Temperament

Et gnavent temperament skader lærerens virkeevne — Frem for alle andre bør han, der oplærer de unge, passe på at ikke blive gnaven og få et tungsindigt temperament; for dette vil afskære ham fra at vise forståelse for sine studerende, og uden forståelse kan han ikke turde håbe at hjælpe dem. Vi bør ikke formørke vor egen sti, eller andres sti med vore trængslernes skygge. Vi har en Frelser som vi må gå til, hvis medynkende øre vi kan udgyde enhver beklagelse for. Vi kan overlade vore bekymringer og byrder til Ham, og så vil vort arbejde ikke virke vanskeligt, eller vore trængsler vanskelige.—Råd til forældre, lærere og studerende, 233 (1913).

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.