Sydstaternes arbejde kapitel 12. 68.     Fra side 68 i den engelske udgave.tilbage

Sektion 3— Råd om arbejdet i Sydstaterne

”Vi skal ikke bestræbe os for at undervise sydstatsfolkene at arbejde om søndagen. Det som nogle af vore brødre har skrevet om dette punkt er ikke baseret på rigtige principper. Når folks skikke ikke kommer i konflikt med Guds lov, må I tilpasse jer dem. Hvis medarbejderne ikke gøre dette, vil de ikke blot forhindre deres eget arbejde men vil være en anstødssten for deres vej som de arbejder for, og forhindrer dem fra at acceptere sandheden. Om søndagen er den allerbedste mulighed for dem som er missionærere, at holde søndagsskoler, og komme til folk på den enkelst mulige måde, fortælle dem om Jesu kærlighed til syndere og uddanne dem til Bibelen. Der er mange måder at nå alle klasserne på, både hvide og sorte. Vi skal gøre dem interesserede i Kristi liv fra barndommen af til mandommen, og gennem hans tjenesteliv til korset. Vi kan ikke arbejde på alle lokaliteter på samme måde. Vi må lade Helligånden vejlede, for mænd og kvinder kan ikke overbevise andre om de forkerte karaktertræk. Så længe vi arbejder på at indføre sandheden, må vi tilpasse os så vidt mulig til arbejdsmarken og de forhold dem vi arbejder for er under.”

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.