Sydstaternes arbejde kapitel 3. 28.     Fra side 28 i den engelske udgave.tilbage

En appel for sydstaternes arbejdsmark

Mange som hæver at være kristne har udrettet lidt i verden fordi de ikke har holdt deres øjne fæstnet på Jesus, og har ladet syndighed overvinde dem. Mange som er gået frem som missionærer er faldet i synd, og Satan har jublet fordi mennesker der hævder at være medarbejdere sammen med Gud, ikke var omvendt dagligt, og blev ikke forvandlet i karakteren ved at se på Jesus. De gør ikke Gud til deres styrke, og laver så krogede stier for deres fødder. De kunne bringe de fattige og uvidne sjæle, som var så fornedrede af synd frem til et nyt liv, helt til Guds liv, fordi deres eget liv ikke var skjult med Kristus i Gud. Som medarbejdere sammen med Gud, må vi bære åg sammen med Jesus Kristus, og påtage os Kristus. Når vi er lagt i Ham, skal vi vokse i lighed med Kristi karakter. Vi skal være levende breve, og mænd der skal læses i vore liv, hvad det vil sige at være en kristen. Vi skal fremstille Kristus i karakter, og selvet skal skjules med Kristus i Gud. Når dette er vor erfaring, vil vi finde ud af at Guds engle vil samarbejde med os. Idet vi mærker vor afhængighed af Gud, vil vi mærke kraften i Kristi ord da han sagde: ”Uden mig kan I slet intet gøre.” Så skal vi vide hvordan vi får sympati med de forsømte, undertrykte, foragtede og samtidig har vi ikke forståelse for undertrykkelse, men i syndens midte presser vi os tættere og tættere til Jesu side. Vi vil såres og rystes over de synder som begås når vi bærer åget sammen med Kristus og bereder os til at være templer for Helligåndens iboen.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.