There are those who have known the pardoning love of Christ, and who really desire to be children of God, yet they realize that their character is imperfect, their life faulty, and they are ready to doubt whether their hearts have been renewed by the Holy Spirit. To such I would say, Do not draw back in despair. We shall often have to bow down and weep at the feet of Jesus because of our shortcomings and mistakes; but we are not to be discouraged. Even if we are overcome by the enemy, we are not cast off, not forsaken and rejected of God. No; Christ is at the right hand of God, who also maketh intercession for us. Said the beloved John, “These things write I unto you, that ye sin not. And if any man sin, we have an advocate with the Father, Jesus Christ the righteous.” And do not forget the words of Christ, “The Father himself loveth you.” John 16:27. He desires to restore you to Himself, to see His own purity and holiness reflected in you. And if you will but yield yourself to Him, He that hath begun a good work in you will carry it forward to the day of Jesus Christ. {FLB 118.4}


Troen jeg lever af kapitel 113. 113.     Fra side 118 i den engelske udgave.tilbage

22. April -”Hvis noget menneske synder – ”

Der er dem som har kendt Kristi tilgivende kærlighed, og som virkelig ønsker at være Guds børn, alligevel indser de at deres karakter er ufuldkommen, deres liv mangelfuldt, og ser at de faktisk har været i tvivl, om deres hjerter virkelig har været fornyet af Helligånden. Til disse vil jeg sige: Gå ikke bort i fortvivelse. Ofte må vi bøje os grædende ned for Jesu fødder på grund af vore mangler og fejltagelser; men vi skal ikke miste modet. Selvom vi overvindes af fjenden, er vi ikke kastet bort, ikke svigtet eller forkastet af Gud. Nej; Kristus er Guds højre hånd, som også gør mellemkomst for os. Den elskede Johannes sagde: ”Dette skriver jeg til jer, for at I ikke skal synde. Men hvis nogen synder, har vi en talsmand hos Faderen, Jesus Kristus, den retfærdige.” ”For Faderen selv elsker jer.” 1. Joh. 2,1; Joh. 16,27 Han har planlagt at genoprejse jer til Sig selv, for at se Sin egen renhed og hellighed, genspejlet i jer. Og hvis I blot vil overgive jer selv til Ham, vil Han som har påbegyndt et godt arbejde i jer, bringe det videre frem til Jesu Kristi dag.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.