A company of believers may be poor, uneducated, and unknown; yet in Christ they may do a work in the home, the neighborhood, the church, and even in “the regions beyond,” whose results will be as far-reaching as eternity. It is because this work is neglected that so many young disciples never advance beyond the mere alphabet of Christian experience. The light which was glowing in their own hearts when Jesus spoke to them, “Thy sins be forgiven thee,” they might have kept alive by helping those in need. The restless energy that is so often a source of danger to the young might be directed into channels through which it would flow out in streams of blessing. {FLB 239.3}


Troen jeg lever af kapitel 234. 234.     Fra side 239 i den engelske udgave.tilbage

21. August -Pant i himlens bank.

En gruppe af troende kan være fattige, ulærte og uvidne; alligevel må de i Kristus gøre et arbejde i hjemmet, i nabolaget, for menigheden og endog i ”regionerne derude”, hvis resultater vil være lige så vidtrækkende som evigheden. Det er fordi dette arbejde forsømmes at så mange unge disciple aldrig rykker videre end blot den kristne erfarings alfabet. Det lys som glødede i deres egne hjerter da Jesus talte til dem: ”Dine synder forlades dig,” kan de have holdt i live ved at hjælpe dem der har behov. Den hvileløse energi som så ofte er en kilde til fare for de unge, kunne rettes til kanaler i hvilke det kan flyde ud i velsignende strømme.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.