Every ship sailing the sea of life needs to have the divine Pilot on board; but when storms arise, when tempests threaten, many persons push their Pilot overboard, and commit their bark into the hand of finite man, or try to steer it themselves. Then disaster and wreckage generally follow, and the Pilot is blamed for running them into such dangerous waters. Do not commit yourselves into the keeping of men, but say, “The Lord is my helper”; I will seek His counsel; I will be a doer of His will.... It is as impossible for us to receive qualification from man, without the divine enlightenment, as it was for the gods of Egypt to deliver those who trusted in them.... Do not trust yourself to men. Act under the divine Guide. {FLB 100.3}


Troen jeg lever af kapitel 95. 95.     Fra side 100 i den engelske udgave.tilbage

4. April -Min vejleder og lods

Ethvert skib der sejler på livets hav behøver en guddommelig Lods om bord; men når stormene kommer, når uvejret truer, skubber mange personer deres Lods over bord, og overlader deres skude til begrænsede mennesker, eller prøver at styre den selv. Så kommer ulykken og skibvraget, og Lodsen kritiseres for at føre dem ud på så farlige vande. Overlad ikke dig selv i menneskers varetægt, men sig: ”Herren er min hjælper”; jeg vil søge Hans råd; jeg vil være en gører af hans vilje. . . . . Det er lige så umuligt for os at få menneskelig kompetence, uden guddommelig oplysning, som det var for Ægyptens guder at udfri dem som stolede på dem. . . . Forlad jer ikke på mennesker. Arbejd under den guddommelige Leder.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.