Udvalgte budskaber bind 1 kapitel 17. 132.     Fra side 134 i den engelske udgave.tilbage

Tag vare på den nye erfaring

Sportsiver hindret åndelig sejr
Eleverne er blev et så optaget af fornøjelser, så interesseret i sport at de ikke længere har plads for Herren i deres tanker. Jesus stod på sportspladsen sammen med dem og sagde: "Vidste blot også du på denne dag, hvad der tjener til din fred men nu er det skjult for dine øjne." (Luk 19,42). "Men som jeg har sagt til jer: I har set mig og I tror ikke." (Joh 6,36). Ja, Jesus åbenbarede sig for jer og det gjorde et dybt indtryk da Den Helllige Ånd virkede på jeres hjerter. Men i slog ind på en kurs hvor disse hellige indtryk gik tabt og det blev ingen varig sejr. "Alt, hvad Faderen giver mig, skal komme til mig og den, der kommer til mig, vil jeg aldrig vise bort" (Joh 6,37). I begyndte at komme til Kristus, men I blev ikke i Kristus. I forlod ham og indtrykket af at have fået del i stor nåde og store velsignelser, blev væk for jer. Fornøjelserne blev så vigtigere for jer at selv efter at Den Hellige Ånd så mægtigt havde velsignet jer, blev I i den grad optaget af fornøjelserne, at alle skranker blev brudt ned. Og fordi interessen for sport optog jer så fuldstændigt , gav I ikke længere agt på Jesu ord: "Våg og bed om ikke at falde i fristelse." (Mark 14,38). Den plads Jesus skulle have haft hos jer, blev overtaget af sporten. I valgte fornøjelserne i stedet for Den Hellige Ånds hjælp. I fulgte ikke Jesu eksempel, han som sagde: "For jeg er kommet ned fra Himlen, ikke for at gøre min egen vilje, men hans vilje, som har sendt mig." (Joh 6,38).

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.