Udvalgte budskaber bind 1 kapitel 59. 371.     Fra side 372 i den engelske udgave.tilbage

Fuldkommen lydighed ved Kristus

For at kunne møde lovens krav må vi i tro tage imod Kristi retfærdighed som vor retfærdighed. Ved forening med Kristus, ved at tage imod hans retfærdighed i tro, kan vi blive skikket til at gøre Guds gerning og være Kristi medarbejdere. Hvis I er villige til at lade jer drive af sted med strømmen af det onde og ikke samarbejder med himmelen i at holde overtrædelser i familien og i menigheden i tømme, for at en evig retfærdighed kan blive resultatet, mangler I tro. Troen er virksom i kærlighed og renser sjælen. Ved troen virker Den Hellige Ånd i hjertet for at skabe hellighed der. Men dette kan ikke ske hvis mennesket ikke vil samarbejde med Kristus. Vi kan kun blive skikket for himmelen ved at Den Hellige Ånd virker i hjertet. For vi må have Kristi retfærdighed som vort adgangstegn, hvis Gud skal kunne tage imod os. For at kunne få Kristi retfærdighed og få del i guddommelig natur, må vi dagligt blive forvandlet ved indflydelsen fra Den Hellige Ånd. Det er Den Hellige Ånds gerning at helliggøre hjertet og forædle hele mennesket.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.