Kristi første komme med hans liv og forkyndertjeneste kapitel 4. 69.     Fra side 69 i den engelske udgave.tilbage

Kristi forkyndertjeneste

Jesus underviste folk i Kapernaum i deres synagoger flere sabbater i træk. De blev forbavsede over hans lære; for hans belærende lektier blev givet med kraft. Han uddrev han djævle med guddommelig kraft. Disse dæmoner bad han, i al offentlighed, indtrængende ikke forstyrre dem. De sagde: Hvad kan vi gøre for at modsætte din kraft? Er den timet kommet hvor vi skal udslettes? ”Jeg kender jer, hvem du er, Guds Hellige.” Dæmoner var ude af stand til at modvirke Kristi kraft. De overgav sig til ham, og anerkendte ham for at være Guds almægtige søn over for den forbavsede skare. Djævle talte gennem de medier som de kontrollerede over. De som havde på den mest markante måde, talte ord som onde ånder have kontrol over. Disse personer så hårdt prøvede personer kendte ikke til Jesus. De kunne ikke selv forstå Kristi mission at frigive fanger, bundet af Satans magt, og til sidst udrette hans arbejde, at ødelægge ham som udøvede denne magt over mennesker, og som havde dødens magt. Dæmonerne forstod dette langt bedre end skriftkloge og ældste, med al den lærdom og kundskab de have fået i profetskolerne. De tog ikke imod Kristus eller ser noget ikke noget ønskværdigt i ham eller hans rige. Skaren lyttede forbavset til de befalende ord fra Kristus, der fortiede dæmonerne, så at de ikke gjorde ham kendt, idet han befriede de lidende undersåtter i deres magt. Folk sagde blandt sig selv: »Hvad er dog dette for et ord? han byder jo over de urene ånder med myndighed og kraft, så de farer ud.« Og hans ry udbredtes alle vegne i egnen der omkring.”

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.