Aandelige Erfaringer kapitel 14. 122.     Fra side i den engelske udgave.tilbage

14. Min ægtefælles død

Jeg optager nu min livsgerning alene i den salige fortrøstning, at min forløser går med mig. Vi har kun en kort til til striden her; da vil vore bestræbelser for at virke med Jesus og fremme hans rige være tilende. Nogle, som har stået i de forreste rækker i kampen og ivrigt har modvirket den ondes anslag, falder på sin post: de genlevende ser sørgmodigt på de faldne helte, men der er ingen tid til ophør med arbejdet. De må slutte rækker, gribe fanen fra den faldnes hænder og med fornyet kraft forsvare sandheden og Kong Jesu ære. Kraftigere end nogensinde før må vi stå synden og mørkets magter imod. Tidens krav fordrer, at de, som tror den nærværende sandhed, skal virke med iver og kraft. Dersom tiden synes os lang,føren befrieren kommer, dersom vi er udmattede af lidelser og anstrengende arbejde og utålmodigt venter på at erholde en ærefuld afsked fra kampen, så lan os erindre - og måtte denne erindring tjene til at kvæle al klage, Herren lader os leve hernede på jorden og møde storme og kampe, for at vi skal udvikle en fuldkommen kristelig karakter, komme i en inderligere forening med Gud, vor Fader, og Kristus, vor ældre broder, og virke for Mesteren ved at vinde mange sjæle for Jesus. "De forstandige skal skinne, som Himmelhvælvingen skinner, og de, der førte de mange til retfærdighed, som stjernerne, evindelig og altid."

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.