Aandelige Erfaringer kapitel 16. 142.     Fra side i den engelske udgave.tilbage

Ungdommens farer

Det er forgøves at kalde sig en Kristen, dersom ikke tro og gerninger svarer dertil. Ingen kan tjene to Herrer. Den ondes børn er sin egen Herres tjenere; hvem de fremstiller sig selv til lydighed som tjenere, dens tjenere er de, og de kan ikke blive Guds tjenere, før de forsager djævelen og alle hans gerninger. Den himmelske Konges tjenere kan ikke holdes uskyldige, når de tager del i de samme forlystelser som Djævelens tjenere, selv om de nokså ofte siger, at det er uskyldige fornøjelser. Gud har åbenbaret hellige sandheder for os for at skulle sit folk fra de ugudelige og rense dem, sig til et ejendomsfolk. Syvende Dags Adventisterne bør leve i overensstemmelse med sin tro. De, som vandrer efter de til Bud, betragter tilstanden i verden og religionern fra et ganske andet synspunkt end de såkaldte Kristne, der elsker vellyst, efterlader at bære korset og leve i overtrødeæse af det fjerde bud. Som tilstanden i samfunder er nu, er det ikke let for forældrene at oplære sine børn efter Guds Ord. Navnkristne har vandret så langt bort fra Guds Ord, at når Gudfrygtige forældre vil holde sig til skriften og søger at opdrage sine børn i overensstemmelse med dens lære, så mener børnene, som ser på den frihed, andre børn har, at forældrene er altfor strænge, og at de godt kunne lade dem have omgang med andre nge mennesker. Det er naturligt for dem at ville følge verdsligsindede Kristnes eksempel.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.