Aandelige Erfaringer kapitel 24. 189.     Fra side i den engelske udgave.tilbage

Til de uerfarne

Jeg så, at levningen af Guds folk ikke er beredt for det, som skal komme over jorden. En farlig sløvhed har lagt sig over de fleste, som bekender sig til at tro, at vi har det sidste budskab at forkynde for verden. Min ledsagende Engel sagde med stort alvor: "Bliv rede! Bliv rede!" thi Herrens strenge vrede vil snart ses. Hans vrede vil blive udøst ublandet med nåde, og I er ikke rede. Sønderriv jeres hjerter og ikke jeres klæder! Et stort værk må udrettes for den sidste levning af Guds menighed. Mange af dem dvæler for meget ved de små prøvelser. Legioner af onde Engle omringer jer og forsøger at lægge sin mørke skygge over jer, for at I kan blive besnærede og fangede. I lader jer så let bortvende fre den gerning. I har med at berede jer, og fra de såre vigtige sandheder, der hører til desse sidste dage. I dvæler ved de små prøvelser og søger at forklare alle enkeltheder ved enhver liden uenighed, blot for at stille denne eller hin tilfreds. Drøftelsen af slige ubetydeligheder har undertiden varet i flere timer, og ikke alene bortødsles tiden, men Guds tjenere nødes ofte til at lytte til alt dette, når dog begge de stridendes hjerter er upåvirkede af nåden." Dersom hovmod og egenkærlighed kunne rykkes op med rod, ville man kunne bilægge de fleste sådanne stridigheder på fem minutter. Det har bedrøvet Englene og mishaget Gud at se så megen tid spildt blot for at retfærdiggøre sig selv. Jeg så, at Herren ikke kan bekvemme sig til at lytte til lange argumenter, hvorved man vil retfærdiggøre sig selv; ej heller vil han, at hans tjenere skal høre på sådant og forspilde den kostbare tid, som burde benyttes til at vise syndere deres vejs vildfarelse og rede sjæle som brande i ilden.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.