Aandelige Erfaringer kapitel 50. 323.     Fra side i den engelske udgave.tilbage

Beredelse for enden

Jeg så, at mange forsømte at gøre den nødvendige beredelse, og at de så hen til "Vederkvægelsens tider" og "den sildige regn" som det, der skulle gøre dem skikkede til at bestå på Herrens dag og leve for hans ansigt. I, hvor mange jeg så uden ly i Trængselens tid! De havde forsømt at gøre den nødvendige beredelse, og derfor kunne de ikke erholde den vederkvægelse, som alle må have for at blive istand til at leve for en hellig Guds Ansigt. De, der ikke vil lade sig mejsle af Profeterne og undlader at rense sine sjæle i lydighed mod hele sandheden, men gerne vil tro, at de er langt bedre stillede, end de i virkiligheden er, vil først, når plagerne begynder at falde, se, at de behøvede at blive tilhuggede og beredte for en plads i bygningen. Men da vil der ingen tid være dertil og ingen midler til at tale deres sag for faderen. Før denne tid er den alvorsjulde befaling allerede udgået: "Lad den, som gør uret, fremdeles gøre uret, og den uterlige fremdeles øve uterlighed, og den retfardige fremdeles være retfærdig, og den hellige fremdeles blive gelliget." Jeg så, at ingen kunne få del i "vederkvægelsen", medmindre de erholdt sejer over enhver synd, over stolthed, egennytte, kærlighed til verden og al urigtig tale og vandel. Vi bør derfor stedse holde os nær til Herren og inderlig beskigge os på at gøre den beredelse, der er nødvendig til, at vi kan bestå i Krigen på Herrens Dag. Lad os alle komme ihu, at Gud er hellig, og at ingen uden hellige væsener kan bo i hans nærværelse.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.