Through the same faith we may receive spiritual healing. By sin we have been severed from the life of God. Our souls are palsied. Of ourselves we are no more capable of living a holy life than was the impotent man capable of walking. There are many who realize their helplessness, and who long for that spiritual life which will bring them into harmony with God; they are vainly striving to obtain it. In despair they cry, "O wretched man that I am! who shall deliver me from this body of death?" Rom. 7:24, margin. Let these desponding, struggling ones look up. The Saviour is bending over the purchase of His blood, saying with inexpressible tenderness and pity, "Wilt thou be made whole?" He bids you arise in health and peace. Do not wait to feel that you are made whole. Believe His word, and it will be fulfilled. Put your will on the side of Christ. Will to serve Him, and in acting upon His word you will receive strength. Whatever may be the evil practice, the master passion which through long indulgence binds both soul and body, Christ is able and longs to deliver. He will impart life to the soul that is "dead in trespasses." Eph. 2:1. He will set free the captive that is held by weakness and misfortune and the chains of sin.


Den Store Mester kapitel 21. 129.     Fra side 203 i den engelske udgave.tilbage

Betesda og det jødiske råd.

Ved den samme tro kan vi få åndelig helbredelse. Ved synden er vi blevet skilt fra Guds liv. Vore sjæle er blevet lammede. Ved vor egen kraft er vi ikke mere i stand til at leve et helligt liv, end den hjælpeløse mand var i stand til at gå. Der findes mange, som er klar over deres hjælpeløshed, og som længes efter det åndelige liv, der ville bringe dem i harmoni med Gud. De stræber forgæves efter at opnå det. I deres fortvivlelse udbryder de: "Jeg elendige menneske! hvem skal fri mig fra dette dødens legeme?" Rom. 7,24. Disse modløse og kæmpende sjæle burde se opad. Frelseren bøjer sig ned til dem, han har købt med sit blod, og siger uendelig mildt og medlidende: "Vil du være rask?" Han byder dig stå op til sundhed og fred. Lad være med at vente, til du føler dig helbredt. Tro hans ord, så skal det gå i opfyldelse. Lad din vilje arbejde sammen med Kristus. Sæt din vilje ind på at tjene ham, og når du handler efter hans ord, vil du få kraft. Hvilken slet vane du end kan have eller hvilken altbeherskende lidenskab som på grund af lang tids eftergivenhed lænke binder både sjæl og legeme, så er Kristus i stand til og længes efter at udfri dig. Han vil skænke livet til den sjæl, som er "død i overtrædelser og synder". Ef. 2,1. Han vil befri den fangne, som er bundet af svaghed og ulykke og syndens lænker.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.