There is another spiritual lesson in this miracle of the stilling of the tempest. Every man's experience testifies to the truth of the words of Scripture, "The wicked are like the troubled sea, when it cannot rest. . . . There is no peace, saith my God, to the wicked." Isa. 57:20, 21. Sin has destroyed our peace. While self is unsubdued, we can find no rest. The masterful passions of the heart no human power can control. We are as helpless here as were the disciples to quiet the raging storm. But He who spoke peace to the billows of Galilee has spoken the word of peace for every soul. However fierce the tempest, those who turn to Jesus with the cry, "Lord, save us," will find deliverance. His grace, that reconciles the soul to God, quiets the strife of human passion, and in His love the heart is at rest. "He maketh the storm a calm, so that the waves thereof are still. Then are they glad because they be quiet; 337 so He bringeth them unto their desired haven." Ps. 107:29, 30. "Being justified by faith, we have peace with God through our Lord Jesus Christ." "The work of righteousness shall be peace; and the effect of righteousness quietness and assurance forever." Rom. 5:1; Isa. 32:17.


Den Store Mester kapitel 35. 225.     Fra side 336 i den engelske udgave.tilbage

"Ti, vær stille".

Der findes en anden åndelig lærdom i dette mirakel med at stille stormen på søen. Ethvert menneskes erfaringer vidner om sandheden i disse ord i Skriften: "Men de gudløse er som det oprørte hav, der ikke kan komme til ro ..... . De gudløse har ingen fred, siger min Gud." Es. 57,20-21. Synden har ødelagt vor fred. Så længe vort eget jeg ikke er underkuet, kan vi ikke finde nogen hvile. Ingen menneskelig kraft kan styre sjælens stærke lidenskaber. Dette formår vi lige så lidt, som disciplene formåede at standse den storm, der rasede. Men han, som fik bølgerne på Genezaret sø til at falde til ro, har talt fredens ord til hver eneste sjæl. Hvor voldsomt end uvejret er, så vil de, der vender sig til Jesus med dette råb: "Herre, frels os!" blive reddet. Hans nåde, som forsoner sjælen med Gud, dæmper de menneskelige lidenskabers strid, og i hans kærlighed finder sjælen hvile. Han "skiftede stormen til stille, så havets bølger tav; og glade blev de, fordi det stilhed; han førte dem til havnen, de søgte" Sl. 107,29-30. "Da vi nu er retfærdiggjorte af tro, har vi fred med Gud ved vor Herre Jesus Kristus." Retfærds frugt bliver fred og rettens vinding tryghed for evigt " Rom. 5,1; Es. 32,17.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.